Sursa: www.fonduri-structurale.ro
Vineri, 8 aprilie 2011, a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 250 Partea I, Decizia Presedintelui Agentiei pentru Implementarea Proiectelor si Programelor pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii nr.70, prin care a fost aprobata procedura Programului pentru dezvoltarea abilitatilor antreprenoriale in randul tinerilor si facilitarea accesului acestora la finantare – START.
Prin implementarea acestui program, Agentia pentru Implementarea Proiectelor si Programelor pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii sprijina si dezvolta infiintarea de noi IMM-uri.
Obiectivul Programului il constituie stimularea infiintarii de noi societati comerciale, imbunatatirea performantelor economice ale celor existente, cresterea potentialului de accesare a surselor de finantare si dezvoltarea aptitudinilor antreprenoriale ale intreprinzatorilor in scopul implicarii acestora in structuri economice private.
Bugetul alocat Programului pentru anul bugetar 2011 este de 10.000.000 lei gestionati de Agentie pentru organizarea si desfasurarea de workshopuri de pregatire antreprenoriala UNCTAD /EMPRETEC si acordarea de Alocatii Financiare Nerambursabile (AFN).
Beneficiari eligibili sunt persoanele fizice si juridice care, la data inscrierii on-line, indeplinesc cumulativ urmatoarele criterii de eligibilitate:
Etapa I – persoanele fizice:
Etapa a II – societatile comerciale(microintreprinderi, intreprinderi mici si mijlocii):
Programul se va derula in 2 etape:
Etapa I – cursuri de pregatire antreprenoriala UNCTAD EMPRETEC Romania pentru sprijinirea dezvoltarii IMM-urilor in domenii de interes pentru dezvoltarea capacitatilor antreprenoriale, in scopul dobandirii cunostintelor teoretice si cu aplicabilitate practica, necesare inceperii si dezvoltarii unei afaceri. Produsul de baza oferit participantilor la program este atelierul de lucru pentru dezvoltarea competentelor personale antreprenoriale dezvoltat de Universitatea Harvard impreuna cu Management Systems International si McBeer & Co care se va desfasura pe parcursul a 9 zile calendaristice.
In vederea implementarii primei etape a Programului, serviciile de instruire specifice Programului vor fi efectuate de traineri nationali certificati si in curs de certificare de catre UNCTAD Geneva.
Etapa a II a - se finanteaza implementarea celor mai bune Planuri de Afaceri in urmatoarele conditii:
- Alocatie Financiara Nerambursabila – maxim 70% din valoarea cheltuielilor eligibile aferente proiectului, dar nu mai mult de 100.000 lei/beneficiar;
- Credit bancar – minim 30% din valoarea cheltuielilor eligibile aferente proiectului, dar nu mai mult de 50.000 lei/beneficiar – acordat de catre institutia de credit partenera.
- Alocatie Financiara Nerambursabila – maxim 70% din valoarea cheltuielilor eligibile aferente proiectului, dar nu mai mult de 100.000 Lei/beneficiar.
- Contributie proprie – minim 30% din valoarea cheltuielilor eligibile aferente proiectului.
Inscrierea in program se face on-line pe site-ul www.aippimm.ro, incepand cu data de 18 aprilie 2011 ora 10.00, pana in data de 22 aprilie 2011 ora 16.30.
Detalii suplimentare se pot obtine de la Oficiile Teritoriale si de la Agentia pentru Implementarea proiectelor si programelor pentru IMM-uri – Str. Poterasi nr. 11 sector 4, Bucuresti, tel:021-335.26.20; 335.26.32, fax. 021-336.18.43, www.aippimm.ro.
Sursa: www.fonduri-structurale.ro