Promovarea business-ului

O veche vorbă din popor spune: ´Nu judeca o carte dupa copertă´. Parţial adevărată am putea sa spune ţinând cont de economia actuală, unde accentul se pune în principiu pe imagine. În contextul economic contemporan, care este caracterizat de o concurenţă acidă între participanţii de pe piaţa economică, promovarea imaginii unui produs, a unei game de produse, al unui serviciu sau chiar a unui agent economic constituie un potenţial factor de succes pentru respectiva entitate, oferindu-i acesteia un avantaj concurenţial foarte important. Datorită acestei realităţi specifice lumii moderne, activitatea de marketing a devenit una dintre priorităţile factorilor de decizie ai oricărui agent economic.
Un produs sau serviciu de calitate nu se poate vinde singur. Iar pentru ca acesta să poată fi valorificat, beneficiile lui trebuie să fie comunicate clar potenţialilor consumatori.
Pornind de la un citat  celebru a lu Napoleon: ´Imaginaţia conduce lumea´, deducem că omul e atras de nou, de lucruri colorate şi care sunt pline de viaţă, luând naştere imaginea. O componentă de bază a unei strategii de promovare sau de marketing este comunicarea utilităţii şi a beneficiilor produsului către clientul final şi crearea unei imaginii cât mai bune. Creearea imaginii ţine de imaginaţia, creativitatea şi de personalitatea cât mai dezvoltată a agentului de marketing.
În general agenţii economici(în special cei la început de drum) trebuie să urmărească să promoveze produsele sau serviciile la un cost cât mai mic, dar de calitate. O imagine bine conturată conduce la atragerea clienţilor, sporind automat şi creşterea profitului.
Pe piaţa au apărut o serie largă de metode şi canale prin care putem promova produsele, serviciile sau marca, alegerea combinaţiei proprii depinzând de segmentele-ţintă, de specificul ofertei sau de cel al activităţii şi de buget. În funcţie de costul redus vom prezenta o parte din metodele prin care vă puteţi promova afacerea.
Aflându-ne într-o eră a dezvoltării tehnologiei cea mai accesibilă metodă ar fii reclama pe internet, care are o serie de avantaje:
- posibilitatea unei targetări optime, însemnand un impact ridicat raportat la numărul de vizitatori;
- cost redus;
- poate să ofere, în timp real, celor interesati informaţia detaliată, de specialitate; din acest motiv se pretează foarte bine şi când vizează clienţi juridici;
- flexibilitate practic nelimitată în privinţa modului de abordare.
Rămânând în zona tehnologiei informatizate o altă metodă ar fii reprezentată de site-urile de socializare, blogurile şi newsletter-ele electronice, care ocupă un loc important în cadrul unei strategii de promovare, deoarece oferă avantajele unei informaţii detaliate, mereu actualizate, şi ale unui impact emoţional puternic (în special prin stilul informal, cald ce poate fi susţinut sau abordat şi prin mărturiile clienţilor multumiţi). Aceste instrumente au capacitatea de a fideliza clienţii,  prin creşterea valorii medie a vanzarilor per client. În plus, blogul reprezintă şi un excelent mijloc de atragere de clienţi noi.
O altă metodă o reprezintă campaniile de emailing: fiind la fel ca metodele prezentate mai sus, o metodă ieftina, dar foarte eficientă de promovare şi vânzare, deoarece aceste campanii pot fi facute targetat şi personalizat, având o putere mare de convingere. Un dezavantaj al acestei metode ar fii faptul ca trebuie trimise email-uri de vânzare doar clienţilor care şi-au dat acceptul să primească asemenea mesaje de promovare.
În cadrul strategiei de promovare, care se adresează în special furnizorilor de servicii atunci cand lansează un nou serviciu, se află direct mailing-ul (DM), care însă presupune costuri mult mai ridicate faţă de emailing.
O variantă mai puţin costisitoare, dar cu un impact mai redus, folosită în special pentru serviciile cu abonament lunar,  o constituie bill insert-urile, care reprezintă introducerea de flyer-e promo în plicul de factură sau informaţia este tiparită direct pe spatele facturii.
Cea mai răspândită metodă de promovare o reprezintă însă reclamele; aici incluzând atât reclamele prin mass-media (TV, radio, ziare şi reviste, internet media), cât şi afişele stradale, reclamele plasate în cluburi,  restaurante,  în mijloacele de transport, flyer-e în locaţii proprii sau cele împarţite în zone cu trafic intens etc. Un dezavantaj al costului ridicat îl reprezină reclama TV.
Reclamele TV şi cele în reviste şi ziare se adresează consumatorilor tradiţionalişti, de vârsta medie sau înaintată, având totodată şi un preţ redus.
În cazul lansării unei afaceri ( ex. deschiderea unei sali de fitness, unui restaurant, promovarea unei firme de catering etc.) cea mai accesibilă metodă de promovare a serviciilor şi a produse de valoare mare o reprezintă flyer-ele. Sunt un mijloc de promovare eficient dacă sunt corect plasate.
Relaţiile publice (PR) sunt reprezentate de comunicatele de presă, organizarea şi  participarea la evenimente, comunicări pe internet, acţiuni de sponsorizare etc. Cel mai important, o activitate de PR eficientă poate contribui la creşterea durabilă a vânzarilor, dar şi la construire şi mai ales menţinerea unui brand de succes.
O ultimă metodă, care reprezintă şi un mijloc oarecum neglijat, dar care contribuie la conştientizarea mărcii (brand awareness) se referă la inscripţionări pe diferite produse (ex. cărţi de vizită, pixuri etc.).
În concluzie deducem că o promovare bună a unui business se realizează prin creearea unei imaginii bine puse la punct. Motto-ul agentului de marketing: o imagine face cât o mie de cuvinte.
Pentru aflarea de alte informatii si sfaturi legate de promovarea business-ului tau şi alte domenii interesante pentru oamenii de afaceri puteti apela cu incredere la echipa noastră.

line
footer
Powered by WordPress | Designed by Elegant Themes